Всички привърженици на екологичния начин на живот сме чували термина GreenWashing, но какво представлява?
GreenWashing обобщава всички, които се опитват да накарат потребителя да повярва, че продуктите на компанията са екологични или имат по-голямо положително въздействие върху околната среда, отколкото имат в действителност.
Най общо казано това е маркетинг и всичко се свежда до печалба за компанията.
Защо практиката на GreenWashing е проблем?
На първо място защото в действителност продукта не е екологичен, а в някои случаи и много по-лошо.
На второ място защото хората се подлъгват и големите компании, използващи този маркетинг, продължават да не правят нищо по въпроса със замърсяването на околната среда и природните ресурси, просто защото техния greenwashing е бил успешен. Така вие си мислите, че закупувате екологичен продукт, който е изработен с грижа за природата, а всъщност закупувате същия продукт, но с по-различна опаковка.
Как да избегнем GreenWashing?
- Опаковката в зелен цвят ли е? Да. – Това е greenwashing. Все пак в такава ситуация е добре да проверите в интернет самия производител и техните принципи.
- Предоставени ли са сертификати? Достоверни ли са? Тази информация също можете да откриете лесно в интернет.
- Погледнете съставките на продукта. Еко съобразни ли са?
- Имате ли чувството, че е твърде хубаво, за да е истина? Смятате ли, че компанията може да постигне нещата, които твърди?
При закупуване на продукт, на който пише, че е компостируем, обърнете внимание на вида компостир, за който е подходящ.
Няма да споменем конкретни брандове на пазара, но не са малко производителите, които подават на потребителя подвеждаща и недостоверна информация.
Бъдете отговорни в изборите, които правите.